LOMOZ o.z.

Viete o tom, že v Orešanoch bude spaľovňa odpadu?

Počuli ste o tom, že poslanci obecného zastupiteľstva a starosta schválili zámer na výstavbu spaľovne v obci?

ChemikaObecné zastupiteľstvo na návrh starostu obce schválilo 24. 10. 2011 väčšinou hlasov zámer na výstavbu spaľovne komunálneho odpadu v Horných Orešanoch, m.č. Majdánske. Poslanci až na štvrtý raz súhlasili s návrhom spoločnosti Vinos, s. r. o., aby v našej obci bola spaľovňa, ktorá bude mať podľa slov starostu prínos pre občanov. K návrhu zámeru nebolo v obci žiadne verejné zhromaždenie, tak sa môžeme len domnievať, aké prínosy to budú. Na druhej strane však každá spaľovňa produkuje emisie, ktoré môžu znečistiť prostredie Malých Karpát, navyše ako chránenej krajinnej oblasti. O vplyvoch na životné prostredie, o otázkach dopravnej infraštruktúry nevedno skoro nič. Možno sa len domnievať. Azda to bude stačiť na presvedčenie občanov, že sa vlastne nič nestalo a život ide ďalej.

Autor: občan

Na OZ Lomoz sa s prosbou o pomoc obrátil Anonym. Má obavy zo zámerného poškodzovania prírodného bohatstva v našich Horných Orešanoch výstavbou spaľovne! O takomto zámere sme vôbec nevedeli (ani nikto okolo nás), preto nás Anonymov list nepríjemne prekvapil. Ešte väčšie bolo naše prekvapenie, keď sme si jeho tvrdenia v rámci možností overili a zistili sme, že sú založené na pravde.

maro | 11.11.'11 07:57 | Svet okolo nás | Zdieľať | tlač vytlačiť

Komentáre

E.O. | 7. 1. 2012 10:20
Pre inspiraciu si nakuknite napriklad na stranku obce Sv. Anton (Antol)Nechcem znizovat hodnotu vasich akcii-vdaka, ze nieco robite, ale nazvat lomozakov darebakmi a obhajovat sa potom dvomi akciami za rok je mierne povedane-na smiech smile
E.O. | 7. 1. 2012 10:15
dve akcie za rok?
matúš | 29. 12. 2011 14:04
napríklad MDD alebo Vodník
E.O. | 29. 12. 2011 11:07
Lomozaci su jedini, co nieco robia-a Vy, oycajny poslanec-napiste, co ste urobili trebars pre deti, prosim
Menta | 28. 12. 2011 23:12
Nemyslim si, ze by boli darebni. Ved zorganizovat napr. taki hudobny festival nie je vobec sranda. Od aparatury, kapely a az po ostatne zabezpecenie, na to musi byt riadna kuraz. Robia pre deti olympiadu. A robia to zadarmo na ukor svojho volneho casu a to v tejto dobe robi malokto.. Su vzdelani a velmi sikovni a pritom nemyslia si o sebe, ze su majstri sveta ... ..
matúš | 28. 12. 2011 10:06
výsek z článku uverejnenom v lokálnych novinách: "...bol podnikateľský zámer schválený, nie výstavba spaľovne" alebo si prečítajte celý článok, teda hlavne posledných pár odstavcov!!! Ak to niekto nechápe tak bude asi chyba niekde inde. Inak to čo pre obec robí lomoz nerobí nikto ani nikdy nikto robiť nebude. Je to skupina inteligentných a uvedomelých ľudí a jej členovia majú všetkých päť po hromade čo nie je u ľudí dnešnej doby samozrejmosť. Ale to nič nemení na veci že... už som to sem písal tak sa nebudem opakovať
Obyčajný poslanec | 27. 12. 2011 13:23
Spaľovňa bude realizovaná na základe rozhodnutia OZ. Aktivity lenivých mladých aktivistov "Lomozákov" je absurdná v tomto prípade a neopodstatnená.Sú zbytočný. Snaha robiť stašiakov, aktivistov za záchranu ovzdušia,životného prostredia je smiešna. Je to sekta darebných ľudí.Hlúpy pán Občan, zbytočná snaha.
Marian | 27. 12. 2011 13:23
Zdravim vsetkych, najprv vsetkym dodatocne Stastne a Vesele Vianoce.
je naozaj zaujimave kolko ludi pise svoj nazor ale nie je sa ochotnych sa k nemu priznat i menom.
nie je mi to jedno | 27. 12. 2011 11:30
Matus, myslim si, ze ten nadpis je v poriadku. Svedci o tom aj clanok v najnovsom Hornooresane s nazvom "Zbytocny lomoz na poslednom rokovani OZ alebo ako sa siria deinformacie". Ten clanok je tak tendecny, ze za nim chyba uz len posledna veta "My (rozumej poslanci)sme sa uz davno rozhodli". A co sa tyka poslancov, ano suhlasim, ze sa medzi nimi najdu aj slusni ludia, ale bohuzial, pod tym clankom su podpisany Bc. Jan Kormuth a poslanci OZ ... teda vsetci a bez vynimky.
občan | 26. 12. 2011 16:39 | mail
Myslím si, že tento zámer vybudovať spalovňu je maximálna hlúposť a dúfam, že to tým hlúpym poslancom na čele s J.K.nikdy nevíde.
matúš | 26. 12. 2011 14:47
Keď teda vyšli nejaké veci na svetlo nie je na čase článok pozmeniť? alebo napísať nejaký dodatok? dobre viete že nadpis "Viete o tom, že v Orešanoch bude spaľovňa odpadu?" je zavádzajúci a nepravdivý!!! rozbehli ste krivú kampaň na poslancov a teraz nimi polovica obyvateľov opovrhuje a to ma uráža pretože sú medzi nimi čestný ľudia ktorých si vážim. Takže si myslím že by bolo od vás korektné sa k tomu celému nejako vyjadriť a uviesť veci na pravú mieru.
proti-moci | 24. 12. 2011 22:41 | mail
Treba spísať petíciu!Tu nám referendum nikto vyhlasovať nebude.Nebuďme naivní a nečakajme príliš dlho.Treba začať konať a čo najskôr ich poslať rovno do pekla.Nech sa tam spália samy ako ľudský odpad.
ja som kdo som | 21. 12. 2011 20:48
Spaľovna v CHKO v centre karpát....
priamo nad vodním dielom Orešanská priehrada....
ako majteľ nehnuťelnosťi v KU. zavoláte na obený úrad kde zataja aj nos medzi očami.....
Preto treba aby nás VYJADRILO NESÚHLAS ČO NAJVIAC
...... na Majdáni sme preto aby sme boli čo najďalej od hnusu mesta, otepaná výhovorka o pracovních miestach je viac ako trapna
Dušan | 21. 12. 2011 20:36
Áno, spaľovanie odpadu je asi najmenšie zlo a odpad sa likvidovať musí, ak si mám vybrať, tak spaľovanie je lepšie ako skládkovanie, ale:
- v Orešanoch na Všivavci je zakopaná skládka Smutná 1, ktorá bola lividovaná ešte za starej éry!
- v Orešanoch na Všivavci sa práve snáď už ekologicky likviduje skládka Smutná 2!
- v Chemike sa pred desaťročiami vyrábalo okrem iného DDT- postrek na mandelinky, ktorý bol na celom svete zakázaný, lebo ak sa rozkladá, tak len na ďalšie svinstvá!
- aj ten čistý dym by v čase inverzie klesal na hladinu priehrady a cez hrádzu sa prelieval na Rajčianku!
Myslím, že Orešany za posledných 100 rokov daň za likvidáciu odpadu ktorý samozrejme všetci tvoríme splatili a predplatili. Takže NIE !
A ešte: o spalovni som sa tak ako iní nedozvedel od obce!
Ešte že tu máme tú
"L"enivú "O"rešanskú "M"ládež, "O"bčianske "Z"druženie !
Ochaba, poslanec | 21. 12. 2011 17:13
V súvislosti s návrhom na výstavbu spaľovne na zastupiteľstve bolo hneď od začiatku viacero nezodpovedaných otázok. Nedostal som na ne odpoveď. Z tohto dôvodu som navrhol 20. 6. 2011 na rokovaní zastupiteľstva referendum, aby ľudia rozhodli, či chcú spaľovňu. Ja som osobne 26. 9. 2011 nepodporil zámer na to, aby bola u nás spaľovňa. Mrzelo by ma, ak by to tu bolo. Ani finačné výhody neprinesú čisté životné prostredie pre nás a deti. Chápem, na druhej strane, že niekde sa odpady spracúvať musia. Ale prečo Orešany majú byť skladiskom odpadu z iných miest, kde sa bránia výstavbám zariadení podobného charakteru.
MP | 15. 12. 2011 22:42
Ak naši ctení poslanci niečo schválili, tak na základe čoho?? Je vypracovaná štúdia, sa pýtam?? - tá by mala už obsahovať nie len základne technické parametre, typ spaľovne, množstvá spracovaného odpadu ale aj základné dopady na ŽP, realizovateľnosť, dopravné cesty atď. Ak schválili spaľovňu len na základe podnikateľského zámeru, tak potom klobúk dolu - už asi väčší primitivizmus som nevidel. Potom sa nečudujme, že sa chovajú tak ako sa chovajú.A som potom neskutočne rád, že budú dýchať ten istý vzduch. Podobne ako ten Fukušimský starosta, keď tvrdil, že voda je už pitná a sa jej na ukážku napil. Ak skutočne pôjde o termickú spaľovňu, tá patrí medzi skutočne najekologickejšie, uvažuje "budúci" investor s využitím reformovaného plynu ako pohonnej látky pre kogeneračnú jednotku?? Plánuje produkovať teplo alebo el. energiu, ako vedlajší produkt?? Toto sú podľa mňa, veci na základe ktorých sa majú naši poslanci rozhodovať. A ďalšia vec, výška investície do najmodernejšej spaľovne sa pohybuje rádove v desiatkach mil. EUR, čo je pekný balík. A slovenská sro so základným imaním 7500 EUR, je schopná prefinancovať a realizovať, aj s pomocou eu fondov, úverov atď, podotýkam!!!! už realizačnú dokumentáciu do výsledného projektu?? Čo je to za výhodu el. energia zadarmo?? - dostal niekto niečo v dnešnej dobe zadarmo?? A vykurovanie?? - keď 99,9% domácností ma plyn? A pracovné príležitosti - prierez nezamestnanými v HO - ťažko uplatniteľní ľudia na trhu práce, ľudia bez potrebnej kvalifikácie, prípadne dlhodobo nezamestnaní. Takže komu chceme ponúknuť prácu s akou takou pridanou hodnotou??
Na druhej strane, treba povedať, že kopec za Trnavou - slovenský Hollywood, sa nedá donekonečna stavať a logicky vystáva otázka čo s odpadom. Ak už máme znášať záťaž prostredia, tak vytvorme tlak na to aby sme mali "spaľovňu" najmodernejšiu - produkujúc emisie hlboko pod normu, atď. Inak tu nie je o čom debatiť.
js | 14. 12. 2011 18:07
Pár faktov k plánovanej spaľovni - má stáť nie v blízkosti CHKO Malé Karpaty ale priamo v nej, tabuľa oznčujúca ju je ešte pred mostom, je plánovaná priamo v 5. ochrannom pásme vodného zdroja - podzemné vody majú dosah aj do studní v obci, bobry už dotyčný pán podnikateľ, ktorý stojí v pozadí tohto projektu, už dávno z pozemku vytlačil na druhú stranu cesty do priehrady, snáď všetky, počas nepovoleného výrubu stromov a počas nepovolenej "rekultivácie" pozemku... No a pre tých, ktorí už dávno neboli na Chemike - tak hneď vedľa tohto pozemku, priamo v CHKO Malé Karpaty a v 5. ochrannom pásme vodného zdroja, podnikateľ Cisár s vedomím starostu obce vybudoval už pred niekoľkými rokmi skládku odpadu... Ešte stále veríte, že tento zámer bol na obecnom zastupiteľstve schválený s tým najlepším vedomím a scedomím zúčastnených? No a okrem Šenkvíc sa táto firma o podobný zámer už snažila aj v Kátlovciach a z rovnakého dôvodu ich poslali kadeľahšie - projekt neustále menili, nebol jasný podnikateľský zámer ani dopady na prostredie. Tiež je divné, že do dnešného dňa sa informácia o schválení zámeru na výstavbu spaľovne na oficiálnom webe obce ešte stále neobjavila. A tiež že do dnešného dňa je zastavená kniha návštev - žeby sa pán starosta aj s poslancami niečoho báli? Alebo niečo tajili?
anonym | 30. 11. 2011 22:01
Ja si myslim, ze niekto sa na tomto projekte velmi dobre napakoval, nebudem vsak rozvadzat, urcite si vsetci domyslite kto .....
Benovičová | 24. 11. 2011 11:57 | mail
To v žiadnom prípade nemôžeme dopustiť.Vy mladí máte viacej možností ,aby ste proti tejto skutočnosti niečo urobili.My starší Vás budeme podporovať a ak bude treba aj pomáhať.Nemôže dopustiť, aby nám zničili naše prostredie ,v ktorom žijeme my a budú žiť Vaše deti !
Stop spaľovni v Horných Orešanoch | 24. 11. 2011 9:57 | www
Kto nechce aby bola na Majdáne v chránenom území Malých Karpatoch, v tesnej blízkosti chránenej krajinnej oblasti Všivavec, vedľa VN Horné Orešany, pri chatárskej oblasti spaľovňa TKO nech sa sem pridá!

https://www.facebook.com/pages/Stop-spa%C4%BEovni-v-Horn%C3%BDch-Ore%C5%A1anoch/129232163853599
mm | 21. 11. 2011 22:31 | mail | www
skusaju to vsade.. http://www.spalovna.host.sk/ v senkviciach sme ich zastavili, postavme sa na odpor ak nechceme aby v karpatoch spalovali odpad zo zahranicia a dokonca aj toxicky odpad (co maju napisane v zamere!)
matus | 12. 11. 2011 20:07
viete ako návštevníci zo západu devastujú okolie priehrady? zbohatlíci nakúpili pozemky nad hrádzou a teraz stavajú chatky smile To už vám nevadí?
ak by spaľovňa odradila tento typ rozťahujúcich sa ľudí bolo by to len dobre smile "návštevníci zo západu" to je dobrééééééé smile smile smile
matus (občan) | 12. 11. 2011 20:01
V Smoleniciach bojovali občania proti spaľovni nebezpečných odpadov čo je oproti spaľovaniu komunálneho odpadu značný rozdiel.
Ale teraz vážne. S odpadom sa musí niečo robiť a to je fakt ktorý dúfam nepopriete. Keďže ho nevyvážame do zahraničia, zostáva u nás. A čo myslíte ako sa u nás spracováva? áno áno skoro všetok sa ukladá na skládky, niečo sa recykluje a niečo spaľuje. Ak si myslíte že skládky sú ekologickejšie ako spaľovne je to vaša vec. Prečo ale potom krajiny ako Dánsko 54%, Švédsko 49%, Luxembursko 36%, Holandsko 39%, Rakúsko 29% ..... majú také vysoké percento spáleného odpadu??? prečo asi? rakúšania ktorý nedajú na živ prostredie dopustiť!!!
Myslím že postoj väčšiny orešancov(určite aj slovákov) sa dá vysvetliť na jednoduchom príklade. Bývam v okrajovej časti a keď sa niekedy prechádzam za záhradami domov je mi na vracanie, dvory a záhrady majú všetci vyčistené ale za záhradou majú kopy bordelu. takže ak by u nás bola skládka či spalovňa všetci by sa búrili ale ak by bola v trstíne väčšine by to bolo úplne jedno.

Ale ešte raz opakujem: Myslím že všetko ale závisí od projektu a danej spoločnosti. Ak by projekt vyriešil otázku prostredia, infraštruktúry atď nevidím v tom problém a to mám prírodu veľmi rád. Ale ak nie a aj tak by sa na vybudovanie spaľovne neprimerane tlačilo z OÚ, potom treba vyvinúť snahu a schváleniu projektu zabrániť!!!
nie | 12. 11. 2011 10:12
Pre pána OBČANA, ktorý to tu asi najviac sleduje smile : "Každý odpad je potencionálne nebezpečný, podstatné je ako sa s ním naloží, kde skončí a s čím sa dostane do styku. Odpady sú hrozbou pre životné prostredie, hrozbou ktorú "likvidáciou" nie je možné vyriešiť. Aj najdokonalejšie metódy likvidácie sú totiž škodiace životnému prostrediu."
nie | 12. 11. 2011 10:09
http://www.youtube.com/watch?v=PCclocEBhHQ

Takto bojovali ľudia v Smoleniciach, a takto to určite bude aj v Horných Orešanoch. Veríme tomu!!!
protispalovni | 12. 11. 2011 10:00
Kto si dá "dobrovoľne" do svojej obce/dediny spalovňu,do svojho bydliska, tak buď nie je normálny, alebo sa dobre nabalil smile.... Všade každý proti takýmto projektom každý bojuje, a len v Horných Orešanoch sa nájdu vždy nejaké tie kladné stránky spalovne.
Neviem načo sa niektorí občania Horných Orešán snažia urobiť Horné Orešany príjemným prostredím pre domácich, i návštevníkov zo západu, ktorý sem chodia hlavne na rekreáciu. Myslím, že týmto idú Horné Orešany proti sebe, pretože ak naozaj spalovňa bude, tak sem určite nikto dobrovoľne bývať nepríde, všetci budú chcieť ísť čo najďalej, a nikto ani na tú prechádzku už nepríde.... Je to zaujímavé, ale tak či onak, aj tak si môžu páni poslanci schvalovať čo chcú. Páni poslanci by si mali teraz uvedomiť, či sa im to tak veľmi oplatí, pretože príde volebné obdobie, a na spalovňu sa určite nezabudne...
občan pre tonka | 11. 11. 2011 23:58
http://www.odpady-portal.sk/Dokument/100369/komunalny-odpad-v-roku-2008-sa-v-eu-zhodnocovalo-60-komunalneho-odpadu.aspx

pozri hlavne tabuľku, tá hovorí za všetko a potom si ešte raz prečítaj čo som napísal ja a čo ty...
tono | 11. 11. 2011 20:23
Potenciálne vykurovanie alebo el. prúd zadarmiko... ha-ha-ha... tiez je vtipne to tvrdenie o pracovnych miestach, idem si dat ihned ziadost o prijatie do zamestnania!
Inak este som si v obci nevsimol problem s odpadom - mame tu separovany zber, odvoz do ASA, kde je ekologicke spracovanie odpadu, jedno z najlepsich v Europe. Obcan, prosim informuj sa a potom tu pis o pozitivach spalovne. Jedine pozitivum by bolo vo vacku majitela, pripadne tych, co mu to odklepnu.
A spalovna blizko CHKO a vodnych zdrojov... chod do kelu s filtrami. Zaujimalo by ma, ako to vysvetlis tym, ktori si na Majdane kupuju pozemky na rekreaciu v novovzniknutej chatovej oblasti. A rovnako aj bobrom, ktori sa sem po 100 rokoch znovu nastahovali, nehovoriac o ludoch, ktori tu trvalo byvaju...
trnavskyhlas | 11. 11. 2011 19:41 | mail | www
Viac o zámere na spaľovňu komunálneho odpadu sa dočítate tu:

http://www.trnavskyhlas.sk/c/4150-dalsia-spalovna-v-malych-karpatoch-poslanci-dali-zameru-prvu-zelenu.htm
občan | 11. 11. 2011 18:12
Myslím že schválenie zámeru nie je to isté ako schválenie projektu. najskôr sa schváli zámer a potom daná firma vypracuje projekt a ten sa následne posudzuje z rôznych hľadísk ako infraštruktúra alebo životné prostredie a znovu musí byť sch...válený poslancami OZ.
A k samotnej spaľovni: myslím že pri použití vysokokvalitných uhlíkových a neviem akých filtrov je spaľovanie takmer najekologickejšia cesta ako sa zbaviť odpadu, teda až na separovanie ale všetko sa separovať nedá... a k prínosu pre občanov: 1, priame dane putujúce do obecnej kasy 2, pracovné príležitosti 3, potenciálne vykurovanie alebo el. prúd zadarmiko nakoľko sú tieto dve veci odpad zo spaľovne smile
Myslím že všetko ale závisí od projektu a danej spoločnosti. Ak byl projekt vyriešil otázku prostredia, infraštruktúry atď nevidím v tom problém a to mám prírodu veľmi rád. Ale ak nie a aj tak by sa na vybudovanie spaľovne neprimerane tlačilo z OÚ, potom treba vyvinúť nejakú snahu a schváleniu projektu zabrániť!!!
Inak fajn že o tom ľudí informujetesmile

Ten posledný odstavec v článku o zámernom poškodzovaní a o overení určitých tvrdení. Mohli by ste k tomu napísať niečo viac ? ďakujem

Pridať komentár

 

© 2009 - 2011 LOMOZ o.z. | www.lomoz.sk | lomoz@lomoz.sk
sponzor hostingu: inet.sk | webdesign: bohacek.sk