LOMOZ o.z.

Čo Vám chýba v Horných Orešanoch?

http://www.horesany.host.sk

Tak to je otázka, na ktorú mohli odpovedať obyvatelia našej obce prostredníctvom internetovej ankety. Tá prebehla na neoficiálnej stránke www.horesany.host.sk v čase od 3. októbra 2008 do 3. októbra 2009. Počas obdobia jedného roka využilo možnosť odpovedať v nej viac než tisíc respondentov.

graf anketaPodľa výsledkov ankety najviac v obci chýba bankomat. Ide o praktickú potrebu, za ktorú hlasovalo až 163 respondentov (16%). Ak dnes nemáte peniaze v hotovosti, musíte vycestovať - najbližšie do Smoleníc, kde sa nachádzajú hneď dva bankomaty. Jeden je zabudovaný v stene smolenického kultúrneho domu vedľa baru s reštauráciou a druhý je pri vstupe do továrne Chemolak. Občianske združenie LOMOZ má preto v úmysle zistiť, či by sa aktuálny stav nedal zmeniť k lepšiemu. Nový “orešanský” bankomat by mohol byť zabudovaný napríklad v stene budovy pošty.

Hneď po bankomate chýbajú v obci dobré chodníky. Až 133 respondentov (13%) si myslí, že je potrebné zlepšiť komunikácie pre chodcov. Dá sa povedať, že jediný ozajstný chodník v obci je ten, ktorý lemuje “hlavnú” cestu, teda úsek trasy Bratislava – Senica v miestach, kde prechádza našou obcou. Ako však bolo avizované aj na ostatnom zasadnutí obecného zastupiteľstva obce Horné Orešany, aj tento relatívne nový chodník potrebuje rekonštrukciu a to v úseku na “Rajčianke”, kde kopíruje koryto potoka Parná. Na niektorých častiach tohto úseku dokonca hrozí jeho zosuv. Celkové zlepšenie situácie však pravdepodobne možno očakávať až po dokončení stavby splaškovej kanalizácie v našej obci. Najproblematickejšia a aj najnebezpečnejšia situácia je križovatka na lázni, kde sa spájajú hlavný ťah z Bratislavy do Senice a Trnavská cesta. Nebezpečie ohrozenia života nastáva najmä pri vystupovaní z autobusu. Chýba označený prechod pre chodcov.

Ďalším nedostatkom, ktorý označilo až 96 občanov, je absencia lekárne. S očakávaním však sledujeme stavbu zdravotníckeho strediska neďaleko obecného úradu, kde podľa miestnych chýrov nebude chýbať ani lekárnická predajňa.

Zaujímavým nedostatkom, ktorý vníma až 87 respondentov (9%) sa týka najmenších obyvateľov obce. Ide o detské ihrisko. V rámci globálneho alebo prinajmenšom celoslovenského trendu stúpa natalita aj v našej obci. Detské ihrisko v našej obci síce je, ale nachádza sa v areáli Základnej školy s materskou školou a nie je vždy prístupné. Vybudovanie detského ihriska bolo začlenené v projekte športového klubu, ktorý vznikol v budove šatní TJ Iskra Horné Orešany. Okrem samotného podniku – baru majiteľ sľuboval v areáli telovýchovnej jednoty vybudovanie dvoch tenisových kurtov a detského ihriska. Tieto sľuby nesplnil, zrealizoval len bar. Zostáva iba veriť, že má na pamäti aj zlepšenie kvality života v obci a nie len vlastné obohatenie.

Z ostatného, čo podľa ankety v Horných Orešanoch chýba, možno vybrať najmä oficiálny web. Hlasovalo zaň 66 respondentov (7%), je však pravdepodobné, že foiciálnu internetovú stránku si želá oveľa viac obyvateľov. V tejto otázke naša obec ďaleko zaostáva za všetkými okolitými obcami. Dnes už môžme verejnosti s radosťou oznámiť, že Občianske združenie LOMOZ po dohode so zástupcami obce pracuje na vybudovaní oficiálnej verzie internetovej stránky obce Horné Orešany, ktorá bude už onedlho prístupná na doméne www.horneoresany.sk. Pracovný grafický návrh vzhľadu stránky nájdete na adrese http://www.lomoz.sk/subory.htm a akékoľvek pripomienky a návrhy nám môžete posielať na našu e-mailovú adresu lomoz@lomoz.sk.

Až 83 respondentom chýba v našej obci park. Posedieť si v príjemnom prostredí, oddýchnuť si, prípadne podebatovať so známymi a pritom neopustiť obec. Aj na túto lákavú predstavu sa združenie LOMOZ pokúsi reagovať. V súčasnosti pripravujeme projektový návrh a pracujeme na plnení podmienok re zapojenie sa do grantového programu. 

jano | 13.10.'09 09:13 | Život v obci | Zdieľať | tlač vytlačiť

Komentáre

lubo | 15. 4. 2010 13:10
častejšie obnovovanie tohto webu,
pepo | 19. 3. 2010 20:41 | mail
mne tu nic nechyba nejka temu zahrdnikovy
Alica | 8. 2. 2010 12:07
Moc dobrý web (konečnesmile-čo sa týka informovanosti, ste lepší ako OcÚ. Vďaka za váš čas, energiu a chuť...Držím vám palce
Marek | 5. 1. 2010 12:26 | mail
Menta: Od nás veľmi nezáleží kedy bude web spustený, systém je pripravený. My čakáme hlavne na materiály od UcÚ.
Menta | 30. 12. 2009 22:50
Punc bol dobry, este lepsi bol masteny chleba s cibulou i ked som prisiel na samy koniec. Zelam vam vela elanu pri organizovani roznych akcii v novom roku. Jedna otazka, Marek, kedy bude spusteny oficialny web H.O.??,
Suza | 29. 12. 2009 19:24
Ahojte, objavuju sa tu komentare k puncu. Diky, sme radi, ze sa pacilo! smile Pozrite si fotky: http://www.lomoz.sk/g/10/vianocny-punc-2009.htm
ygep | 28. 12. 2009 20:06
majoj: Ano, bol skvely...
majoj | 27. 12. 2009 21:13 | mail
to bol teda ten punč
pepo | 11. 12. 2009 21:44 | mail
ale us stacilo kacena ne
Kačena | 11. 12. 2009 19:48
Vážení myslím ,že je na čase ukončiť tieto naše diskusie .Dobre vieme , že 100 ľudí sto chutí .Komu sa kultúra v H.O.pačí bude naďalej nás podporovať a zapájať sa. A nemá zmysel ,aby sme túto stránku využívali na veci , ktoré nie sú pre Nás v živote dôležité . Idú vianoce a preto Vám všetkým či už Miškovi , alebo Aje ,Andrejovi prajem príjemné prežitie Vianočných sviatkov a všetko dobré do nového roka.A myslím to naozaj úprimne .
mišo | 11. 12. 2009 19:35
Martina:
Kde píšem že to čo robí Kačena je na nič, zlé???
Treba si prečítať celú diskusiu.
martina | 11. 12. 2009 18:35
Vidím, že sa urážate kvalitne. Kritizovať niekoho je veľmi jednoduché. Kto z vás dokáže niečo v obci usporiadať? Katarína, myšlienky ľudom nenanútiš, keď usporiadaš pre mládež, zasa sa nebude páčiť inej vekovej skupine. Je to úplne prirodzené.Nedaj sa zbytočne hecovať. A dajme šancu Mišovi, až bude organizovať on, tak to prídem aj ja. Až chcete diskutovať, tak si precvičte pravopis. Niektoré slová sú vážne lingvistické skvosty.
Andrej | 11. 12. 2009 11:27
Kačena:
Sú to mladí ludia ktorí si neuvedomujú a ako organizátor nemáte čo nalievať alkohol to je bez debaty!!!
A prečo by som sa nemohol zapojiť do diskusie? Tak isto ste reagovala Vy na Mišove príspevky a tak isto ja reagujem na Vaše.
Kačena | 10. 12. 2009 22:38
Pre Andreja určite máš pravdu nikto sa nezbavuje zodpovednosti zatial som v živote nemala problém si priznat ak má niekto pravdu , ale nesmieš všetku vinu davat na organizatorov podujatí . Niektorý mladí ludia by si mali aj sami uvedomit čo možu a čo nie a ked už sme pritom ja som nezačala s týmito problemami a moje odpovede neboli vôbec určené pre teba takže ti si sa zamiešal do niečoho čo sa teba vôbec netýka týmto by som považovala moju odpoved pre teba za poslednú .
Andrej | 10. 12. 2009 12:37
Kačena:
Ako organizátor alebo spoluorganizátor, podielajúci sa človek na akcii ste zodpovedný za priebeh akcie. Takto sa zbavovať zodpovednosti, je dosť úbohé, primitývne a podla zákona ste zodpovedný za nalievanie alkholu. Chapem, že keby ste alkohol nenalievali neplnoletým tak by to nebol biznis...
Ste povinný sa presvedčiť či dotyčný má 18 rokov!!! To určite viete!!!
Je úbohé že len mna by ste skontrolovali a ostatných nie. "Kto nie je s nami je proti nám"
svedčí to o vašom charaktere niekto áno niekto nie....
Želám veľa štastia, aby sa Vám niekto neotrávil alkoholom a nemali ste s toho problém
Kačena | 10. 12. 2009 11:47
Andrejkovi Mili andrej neplnoletí mladí ludia by tam nemali čo robit je to záležitost rodičov či vedia kde majú deti tak nedavaj vinu nám neviem kolko máš rokov ,ale ak by som ta stretla na takomto podujatí osobne by som si ta skontroloval či tam možeš byt a či tvoji rodičia vedi kde sa momentalne nachádzaš a či si ozaj poslušný chlapec nikto z nás nemôže dat ruku do ohna za nikoho aj ked ho máš najradšej zo všetkého. Mám strach ,že ty si nikdy nepodlahol okúsit raz v živote ako chutí alkohol môžeš si položit ruku na srdce ak ano tak je to OK.
pepo | 9. 12. 2009 22:17 | mail
len im daj kačena
Andrej | 9. 12. 2009 21:28
Pre Kačenu

Takže to vy organizujete akcie v KD kde sa nalieva alkohol neplnoletím. Sa máte čím chváliť!!!
mišo | 9. 12. 2009 21:10
Kačena. Paráda ak robíte takéto veci, ja Vám tlieskam a držím palce nech sa vám darí.
Kačena | 9. 12. 2009 20:12
Pre Miška Ahoj Miško dakujem za tvoju vyčerpavajúcu odpoved dakujem aj zato ,že si si všimol ,že tu boli dokonca až 2 tie skupiny ak by si mal nejakú finančnú rezervu možeš nám poskytnúť a možeme pozvať aj dalšie známe skupiny ako napr. Desmod , Richard Miller ,ktorého vystupenie asi s 5 pesničkami stojí 10 000 e.Čo sa týka porovnavania dedín predstav si po vystupení skupiny Kmetoband som mala asi 15 telefonátov od občanov vedlajších dedín , ktorý mi dakovali za perfektne zorganizovanú zábavu a z toho asi 11 z Smoleníc a títo občania povedali ,že u nich sa nič také nekoná . Tvrdíš , že pre deti tu moc nieje , ale ja ta presvedčím ,že keby si dobre počúval rozhlas ,alebo čítal Hornoorešana tak by si vedel ,že pre deti poriadame karneval,MDD,Vodníka decké diskotéky začiatok prázdnin a koniec prázdnin a ešte aj v strede .Pre mládež sa snažíme zase poriadať Diskotéky a to nielen v KD ,ale i v areáli TJ pre mamičky zasa poriadame Den Matiek atd atd .Máš pravdu , že tento rok sme boli trochu lepší ako po minulé ale pridali sme len tie dve skupiny my sa polepšíme ak nájdeme dobrých sponzorv ktorý to zacvakajú .Alebo by si nám mohol pomôc ty z organizovaným moc nepotrebujeme tam je nás dosť , ale finančne by sme pomoc prijali a to by si videl aké by boli u nás akcie.Samozrejme máš aj v niečom pravdu , že by sme mohli aj zlepšovať ,ale ustami moc toho neurobíme nikto treba priložit ruku k dielu a potom možeme porovnávat a potom si niekto može povedat tak to som urobil ja pre svoju dedinu .Možeš si ty povedať tak ja som zorganizoval toto ,alebo ono ak áno tak klobúk dole ,ale to som musela byt práve odcestovana v zahraničí .......................
kačena | 9. 12. 2009 19:46
pre Aju milá Aja každý má rád niečo niekto moder. hudbu niekto ludovky niekto disco a niekto klasiku Ja si myslím ,že Senzus nieje len pre starých mala som možnosť vydiet ako sa na nom bavili aj mladí ludia a čo sa týka kanalizácie neviem kolko krat do mesiaca je OZ na ktoré majú prístup aj všetci občania z našej dediny , ktorý majú záujem sa niečo dozvediet poprípadne položit nejaké otázky našim poslancom ,alebo pánovi starostovi takže doporučujem počúvať rozhlas a dostavit sa na zastupitelstvo.
maja | 9. 12. 2009 17:52
kacena no de si
JANO | 9. 12. 2009 17:50 | mail
a co ma obec cestami sak to knalizacia VSETKO SPRVAILA aja vis d-
mišo | 9. 12. 2009 11:38
Sklamem ťa, kandidovať nebudem nedostal by som dostatok hlasov. Myslím že zmeniť sa dá aj mimo OZ.
Marian | 9. 12. 2009 10:39
Zdravím Miša, dúfam že na budúci rok budeš, kandidovať do OZ, aby si dokázal niečo v obci, zmeniť.
Pri dnešnom nedostatku zubárov je pomaly zázrak že tu zubára máme, len v Trnavskom kraji ich chýba momentálne okolo 30./ len pre poznámku sám starý zubár vyhnal mladého, lebo nechcel odísť do dôchodku/
pre Aju- za kanalizáciu je zodpovedný investor,takže Trnavská vodárenská,
mišo | 9. 12. 2009 9:44
Kačena:
Ano všimol som si že tu boli dve skupiny. Super, dve skupiny za rok úúúžasnééééééé. Čo minulý rok a rok pred tým?? Pre deti tu je nedostatok akcií. V kultúrnych akciách máme stále rezervy a myslím že ich je tu nedostatok. Už len také nové ihrisko na ktoré sa určili ceny z brucha. Podľa teba dostatok podľa mna nedostatok asi som náročnejší...
Záleží s akou obcou porovnávaš, ked to bude taký Lošonec tak je jasné že sme úplne super kultúrna dedina. V porovnaní so Smolenicami sme zas niekde inde... Ak sa chce človek niekam dostať musí porovnávať vždy s lepšími. Nikde netvrdím, že sa tu nič nerobí ani že si nezaslúžia niektorí ludia uznanie!!!
ps, ano viem aké je to zložité podielať sa na podujatiach, mám s tym nejakú skúsenosť.
Aja | 9. 12. 2009 6:54
to Katarina: netvrdim,ze sa tu neroi vobec nic.Ale tie akcie,o ktorych hovoris su vacsinou pre dochodcov,pre mladych tu nie je nic.Ved koho zaujima taky Senzus..,.
Mna by vsak zaujimalo,kto je zodpovedny za kanalizaciu v nasej obci.Kvalita odvedenej prace je mizerna,ved po dedine po vedlajsich cestach uz nemozno prejst ani autom.Moze s tym niekto u nas nieco urobit?
Richard | 8. 12. 2009 10:45 | mail | www
Deti sú obrazom rodičov...To ako sa správame my rodičia to nám Pán Boh oplatí na deťoch ...Nezabúdajme na to ...!
kačena | 7. 12. 2009 19:09
odkaz pre Miška .Drahý Miško ako som sa prvý krát dostala na túto stránku zaujal ma tvoj komentár ohľadom kultúry v h.o. myslím si že kultúra v našej dedine nieje až taká zlá a ľudia, ktorý sa podielajú na kul. pod. si zaslúžia uznanie .Neviem či si ty už niečo dokázal pre našu obec ,ale členovia rôznych komisií určite áno možno si nevieš ani predstaviť koľko námahy a hlavne volného času treba nato obetovať.A možno si si ani nevšimol , že v našej dedine za posledný rok vystupovali aj niektoré známe osobnosti čo sa iné dediny po okolí nemôžu pochváliť s usporiadaným takýchto finančne náročných akcií.Myslím , že tu v oblasti kultúry je dostatok miesta pre najmenšých , ale i pre staršej generácie .A čo sa týka zmeni velenia neviem či by to bolo to najlepšie riešenie pre našu obec.Ale možno človek nikdy nevie a budem prekvapená i ja . Držím palce
mišo | 1. 12. 2009 23:31
Aja - náhodou som si to všimol. Narážam na to že jedného starého sa nevedeli zbaviť, mladého nechali odísť, prilákali starého s ploskačkou a po pár týždňoch tu máme dalšieho..
Aja | 1. 12. 2009 22:44
Miso,s tebou je srandasmile))Predsatvenstvo je uplne super,akurat sa nikto s nikym nemoze na nicom dohodnut.A ked si si nevsimol,zubar tu uz u nas je smile))))
mišo | 1. 12. 2009 20:19
Pre Pána Mentu: "Chyba tu riadna nefajciarska restauracia, pivaren, park, bankomat, chodniky, detsky lekar, detske ihrisko ... mam este pokracovat????" toto ste napísali. Je to tu jasne napísané, ak sa vyjadrujem tak poriadne a nenahádžem všetko do jednej vety, kde sa pletú hrušky s autami!
reštaurácia, piváreň- môžte sa realizovať...
park, chodníky, detské ihrisko - pri našom predstavenstve nereálne...
detský lekár - nemôže byť v každej druhej obci, pochybujem že by sem detský lekár silou mocou chcel ísť...(napr. zubár...)
Čo sa týka fajčenia: V prvom rade je chyba u rodičov, potom v obchodoch že im predajú cigarety...
Marek | 1. 12. 2009 13:11 | mail
Pred rokom som spúšťal na neoficiálnom webe www.horesany.host.sk anketu, kde som sa pýtal ľudí, čo im v obci chýba, čo by tu radi mali. Anketa bola len prieskum, ktorý poukázal na to, čo sa tu dá zlepšiť.
Menta | 1. 12. 2009 12:27
Vidim, ze niekto opat nepochopil, este raz pre upresnenie. Co sa tyka ziakov, uznam, prvy prispevok bol nepresny, avsak v druhom bolo jasne popisane, koho som tym myslel. Ale ak si myslis, ze je spravne, ze si zopar jednotlivcom moze vyhulovat kdekolvek, tak nech sa paci...
Co sa tyka tvojich dalsich skvelych komentarov .. nikto sa Ta nepytal, co ma obec s cim spolocne a ako to riesit. Ja som iba jasne odpovedal na anketu, kde je jasne polozena otazka, co mi v obci chyba...
Marian | 29. 11. 2009 16:08
Zdravím všetkých, len pár reakcií na pána Mentu,
Bankomat-pokiaľ viem v obci je iba jedna banka a to Poštová, a pracovíčka pošty je i poslankynou v OZ, myslím že s dotazmi na bankomat by ste mali obrátiť na poštu
Reštaurácia, piváreň-neviem čo má obec spoločné s podnikateľskými aktivitami v obci, a pokial si niekto myslí, že gastronómia je tak výnosná, nech sa páči môže začať,
Škola- už sa teším ked Vaša pani manželka bude učiť moje deti, dufám že ich nebude nazývať ako vy!!!!!!!!!!!!!!
LOMOZ- len jedna vec- Držím Vám palce, aby Vám vydržal Váš ELÁN, a chuť pre obec niečo urobiť
mišo | 15. 11. 2009 12:07
Aja
Nazvať decká odpad ide o to, áno fjačia, no fajčia aj tie orešanské a aj tie "super" poslušné deti ktoré chodia do Smoleníc do školy.
Neviem čo by ste hovorili keby vaše deti(ak máte) nazval niekto odpad!!!
aja | 13. 11. 2009 16:03
Miso,myslim,ze asi ty mas zakryte oci,nepoznas realitu.Ved preco by k nam chodili smolenicke deti,ked je u nich kvalitnejsia skola.Chodia k nam len taki,ktori maju problemy so spravanim alebo sa im nechce ucit,lebo u nas sa vsetko toleruje,dokonca aj to fajcenie,ktore nik nechce vediet.Inak sa to nazvat neda,ako menta spominal ...
mišo | 7. 11. 2009 15:38
Som rad že sa to nebude rozvíjať, zjavne niekto pochopil čo napísal... Človek ktorý pracuje pri behu s mládežou toto povie na verejnosti....
Menta | 7. 11. 2009 12:54
Moj prvy prispevok bol o tom, co mi v obci chyba, co s tyka skoly ... to bol iba moj postreh na to, co vidim dost casto a viac sa mi tuto temu nechce rozvijat. To bola moja posledna reakcia na tvoj prispevok ...
mišo | 7. 11. 2009 0:23
tak ako orešanské deti nefajčia a chodia na čas a su uplne super....
Váš príspevok je uplne mimo, povedať že sem chodí odpad, ako keby orešanské deti boli dobré...
Menta | 6. 11. 2009 21:58
Mam na mysli tych siedmakov az deviatakov, ktori kazdy den vyhuluju poza vinarnou a pravidelne chodia do skoly neskoro. Samozrejme nemal som na mysli tych najmladsich a nehadzem vsetko do jedneho mecha.. . A ked uz sa chces bavit o inteligencii, tak tvoj prispevok nebol prave najinteligentnejsi ...
mišo | 6. 11. 2009 20:55
Odkaz pre Mentu: odpad zo Smoleníc, Lošonca? Ak myslíte deti tak to svedčí o Vašej inteligencii.. Len aby tie Vaše deti boli inteligentné (ak budú po Vás tak další "odpad"??)
mišo | 2. 11. 2009 23:53
Ludia ktorí nemajú zakryté oči, vidia že naša obec sa nerozvíja... začali sa robiť nové kabíny na ihrisku a ako začali tak aj skončili stav vidí každí... cesty sú v katastrofálnom stave, ihrisko pre deti neexistuje, kultúrne podujatia stagnujú...
myslím že je čas zmeniť velenie smile
združenie lomoz bude určite prínosom pre túto spoločnosť
Menta | 2. 11. 2009 12:04
Este jeden dodatok, som velmi rad, ze vzniklo toto zdruzenie LOMOZ a velmi im fandim. Dufam, ze svojimi aktivitami tak trochu zmenia dianie v nasej obci k lepsiemu. To, ze su dynamicky sa rozvijajuci, ma uz presvedcili na tohtorocnom rocniku behu Cez hornooresanske vrsky a zorganizovanim oresanskej olympiady, o ktorej som sa dopocul, ze mala skvelu urovem. Vystrelili ste ako sip a akcie robite na velmi profesienalnej urovni. Je mi ctou s vami spolupracovat ... do toho chlapci a dievcata ...
Dana | 30. 10. 2009 17:24
Neviem, čo si niekto kompetentný prečíta tieto komentáre, ale aj tak pridám jeden. Mne okrem už spomínaných nedostatkov v mojej rodnej obci chýba väčšia starostlivosť o prestárlych občanov zo strany obecného úradu (dokonca i za donášku obedov týmto občanov účtuje obecný úrad za každý obed 0,5O EUR(. Mali by na úrade uvažovať o zriadení "hospicu" pre týchto starkých. Myslím si, že priestory by sa našli a aj ochotní ľudia na pomoc pri ich rekonštrukcii. Aj v tomto naša obec zaostáva za inými obcami trnavského okresu.
Suza | 30. 10. 2009 11:40
Skvely komentar, Menta, opat si udrel klinec po hlavicke...
Menta | 29. 10. 2009 18:50 | mail | www
Obci v prvom rade chyba oficialna internetova stranka, kde by sme boli riadne informovany o vsetkych novinkach a pod. Chyba tu riadna nefajciarska restauracia, pivaren, park, bankomat, chodniky, detsky lekar, detske ihrisko ... mam este pokracovat???? Az na niektore organizacie, sa tu nerobi nic.... V porovnani s Castou, Smolenicami sme daleko pozadu. Je tu slaba uroven zakladnej skoly (do 3. rocnika sa nevyucuje cudzi jazyk) , chodi k nam odpad zo Smolenic, Losonca.... O materskej skole radsej pomlcim. Kedysi som bol hrdy na svoju obec, teraz uz bohuzial nie ....
mišo | 23. 10. 2009 18:44
ano cesty boli ešte v dobrom stave, nakoľko hlavná cesta (ťah Bratislava Smolenice) je v majetku NDS alebo TSK.... ostatné vedlajšie cesty v správe obce, tym pádom by mala na obnovu po "profesionálnych" robotníkoch dohliadať obec. Čo zjavne nefunguje...
Zuzana | 15. 10. 2009 20:21 | mail
No tie cesty su hrozne. som zvedava,ci sa s tym bude aj daco robit.
Majo | 15. 10. 2009 16:27
No neviem, či by to bolo najlepšie riešenie. smile
Miro | 15. 10. 2009 10:50 | mail
len by som podotkol, ze v Smoleniciach su az 3 bankomaty. tie dva su vub a jeden je myslim sporitelnacky, tak im teda podme jeden ukradnut smile
Majo | 14. 10. 2009 10:58
Ešte chýbajú v ankete lepšie cesty. smile V čase jej spúšťania boli asi v "dobrom" stave. smile

Pridať komentár

 

© 2009 - 2011 LOMOZ o.z. | www.lomoz.sk | lomoz@lomoz.sk
sponzor hostingu: inet.sk | webdesign: bohacek.sk